Nem mindennapi élményekhez juthat az a csaknem 5000 gyermek, akik az ország leghátrányosabb helyzetű kistelepüléseiről érkeznek Budapestre 2007. november 21. és december 15. között. A diákok a tárca jóvoltából úgy tölthetnek el egy napot a fővárosban, ahogy arra különben igen kevés esélyük lenne – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az OKM sajtóirodája.
A tanulók a délelőttöt egy budapesti múzeumban töltik, ahol rendkívüli tanórákon és foglalkozásokon vesznek részt. Ebéd után felkeresik a budai vár minden nevezetességét, a nap végén pedig sok élménnyel és egy ajándékcsomaggal gazdagabban utazhatnak haza.
A budapesti programon olyan általános iskolák vehetnek részt, amelyek az integrációs felkészítésre sikeresen pályáztak és hátrányosnak minősített településeken működnek.
A 2007. őszén meghirdetett pályázatra azok az integrációs felkészítést folytató fenntartók jelentkezhettek, ahol az általános iskola társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott településen működik, illetve amelyik az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékén megtalálható.
Az iskolai integrációs programban a hátrányos és a nem hátrányos helyzetű tanulókat úgy nevelik együtt, hogy közben maximálisan figyelembe veszik az egyéni különbségeket. Ehhez természetesen elengedhetetlen az integráló, heterogén intézményi közeg kialakítása.
Ez a budapesti kulturális-szabadidős program is a közös élményszerzést célozza meg, hiszen teljes iskolai osztályok vesznek benne részt: az érintett településen működő általános iskola ötödik-nyolcadik évfolyamain az integrációs felkészítésben részt vevő osztályok valamennyi – hátrányos és nem hátrányos helyzetű – tanulója együtt tölthet el egy napot Budapesten.
A programon az elkövetkező három hétben megközelítőleg 5000 diák vesz részt az ország legkülönbözőbb pontjairól. Az első csoport 2007. november 21-én, szerdán érkezett a Veszprém megyei Csögléről.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség